Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τι πρέπει να προσέξουν οι επιχειρήσεις και τα λογιστικά γραφεία

Τι πρέπει να προσέξουν οι επιχειρήσεις και τα λογιστικά γραφεία στην ενδεχόμενη αλλαγή ΦΠΑ από 23% σε 24%  την 1/07/2016 όσον αφορά στην μηχανογραφική τους υποδομή και τις ταμειακές μηχανές.

Όσες επιχειρήσεις και ελεύθεροι επαγγελματίες χρησιμοποιούν λογισμικό εμπορικής διαχείρισης ή ταμειακή μηχανή θα πρέπει να ακολουθήσουν τα παρακάτω βήματα ώστε να μην βρεθούν προ εκπλήξεων και «τινάξουν την μηχανογράφησή  και τα λογιστικά τους στον αέρα»
Τι δεν πρέπει να κάνετε :
·         Δεν αλλάζετε τον συντελεστή Φ.Π.Α σε υφιστάμενα είδη μόνοι σας
o   Αυτό θα έχει αποτέλεσμα σε μεταγενέστερη  ενημέρωση,  να δημιουργήσει χάος στις προγενέστερες ενημερώσεις (πωλήσεων-αγορών-δαπανών και παγίων) καθώς και στα υπόλοιπα πελατών- προμηθευτών που έχουν διαμορφωθεί από τις ανωτέρω εγγραφές.
·         Δεν δημιουργείτε νέα είδη με  τους νέους συντελεστές, χωρίς να λάβετε υπόψιν σας τους λογαριασμούς του Λογιστικού σχεδίου και των Ελληνικών λογιστικών προτύπων (Ε.Γ.Λ.Σ και Ε.Λ.Π)
o   Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να μην ενημερωθούν εγγραφές στο πρόγραμμα  λογιστικής διαχείρισης (Απλογραφικό ή διπλογραφικό), έστω αν είναι εγκατεστημένο στο γραφείο σας ή στο γραφείο του λογιστή σας .
·         Δεν αλλάζετε μόνοι σας τους συντελεστές Φ.Π.Α στην ταμειακή μηχανή.
o   Η ταμειακή μηχανή έχει κλειστό κύκλωμα αποτύπωσης ψηφιακών δεδομένων. Κάθε αλλαγή σε αυτό, πρέπει να γίνει από ειδικό. Σε κάθε άλλη περίπτωση ελλοχεύει πρόστιμο για παραποίηση στοιχείων.


Τι πρέπει να κάνετε:
·         Επιχειρήσεις που έχουν προγράμματα μηχανογράφησης (λογισμικό εμπορικής διαχείρισης ή τιμολόγησης).
o   Απευθύνεστε  στην εταιρεία που μας υποστηρίζει και ενημερωνόμαστε για το πότε θα είναι έτοιμη η νέα έκδοση που θα κάνει την διαδικασία της αλλαγής αυτόματα .
§  Σε περίπτωση που δεν έχουμε ενεργή σύμβαση για την εφαρμογή που χρησιμοποιούμε, φροντίζουμε να την ενεργοποιήσουμε για να μην βρεθούμε τελευταία στιγμή προ εκπλήξεων.
§  Αν δεν είμαστε σε θέση να κάνουμε την αναβάθμιση μόνοι μας ή έχουμε καιρό να κάνουμε αναβάθμιση, ζητάμε την βοήθεια έμπειρου τεχνικού ο οποίος εργάζεται στην εταιρεία που μας υποστηρίζει και είναι υπεύθυνος για τις αλλαγές που θα κάνει.
§  Σε κάθε περίπτωση φροντίζουμε πριν από κάθε εργασία να έχουμε σωστά αντίγραφα ασφαλείας από την εφαρμογή που χρησιμοποιούμε. Τα αντίγραφα ασφαλείας είναι ευθύνη της επιχείρησης.
o   Ενημερώνετε  τον λογιστή σας ή στο λογιστικό γραφείο που σας υποστηρίζει για την ημερομηνία που θα γίνει η αλλαγή στην μηχανογραφική σας υποδομή. Ο λογιστής ή το λογιστικό γραφείο θα πρέπει να προσαρμόσει με την σειρά του την πλατφόρμα των λογιστικών προγραμμάτων που χρησιμοποιεί. Επίσης να σας ενημερώσει για τους λογαριασμούς που θα τηρήσει βάση των Ελληνικών λογιστικών προτύπων ώστε ο τεχνικός να κάνει την  αντίστοιχη παραμετροποίηση στην εμπορική σας διαχείριση.
·         Για τις επιχειρήσεις που έχουν ΦΤΜ (Φορολογικές Ταμειακές Μηχανές)
o   Ζητήστε  ραντεβού έγκαιρα από την εταιρεία που σας έχει προμηθεύσει την ταμειακή μηχανή. Το ραντεβού θα πρέπει να γίνει από εξουσιοδοτημένο τεχνικό, που θα  φέρει μαζί του την ειδική ταυτότητα.  Σημαντικό είναι να αναφέρει  την αλλαγή στο ειδικό βιβλίο ΦΤΜ, να το σφραγίσει και να γράψει τον αριθμό ειδικής άδειας.
·         Για τις επιχειρήσεις που έχουν και τα δύο θα πρέπει να συντονίσουν τον παραπάνω συνδυασμό τεχνικών.
·         Φροντίστε να λάβετε την νόμιμη απόδειξη υπηρεσιών που θα αναφέρει τις αλλαγές που  έγιναν.

Πηγή: www.i-spirit.gr




Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ηλεκτρονική τιμολόγηση και P.O.S ποια είναι η οικονομικότερη επιλογή

Η επιστημονική ομάδα της   ηλεκτρονικής τιμολόγησης  i-spirit έκανε έρευνα αγοράς για τους πελάτες της όσον αφορά το επίκαιρο θέμα των μηχανημάτων αποδοχής πιστωτικών και χρεωστικών καρτών P.O.S. O νόμος 4446 έρχεται να εκσυγχρονίσει τις εμπορικές συναλλαγές, μεταξύ ιδιωτών και επιχειρήσεων (B2B ή Β2C). Ο νόμος 4446, απλοποίησε τα παραστατικά συναλλαγών χωρίζοντάς τα σε δύο βασικές κατηγορίες: Αποδείξεις λιανικών συναλλαγών  Τιμολόγια  Παρέχει την δυνατότητα στον εκδότη και τον λήπτη να ακυρώσει την λάθος έκδοση χωρίς  πρόστιμα, εφόσον η ακύρωση γίνει εμπρόθεσμα. Ο νόμος δίνει βαρύτητα στην ουσία της συναλλαγής εφόσον αυτή έχει εισπραχθεί. Προσφέρει την δυνατότητα στον εκδότη, να δηλώσει η πώληση του προϊόντος ή της υπηρεσίας έως τις 15 του επόμενου μήνα από την αποτύπωση της «ηλεκτρονικής» συναλλαγής στον τραπεζικό ή ηλεκτρονικό λογαριασμό του. Δίνεται έμφαση στην λογιστική και ταμειακή απεικόνιση της συναλλαγής και το κράτος απαιτεί τα  εισπραχθέντα  πλέον στους παρα

Γίνεται πράξη η κατάργηση των χειρόγραφων παραστατικών και η άμεση ηλεκτρονική αποστολή των πωλήσεων ν4446.

Το τμήμα διασφάλισης ηλεκτρονικών συναλλαγών της Α.Α.Δ.Ε βρίσκεται στην τελευταία φάση υλοποίησης  για την άμεση αποστολής των πωλήσεων των επιχειρήσεων, στο μηχανογραφικό σύστημα του υπουργείου οικονομικών.  Ήδη η πλατφόρμα έχει προσαρμοστεί στα νέα παραστατικά του Πίνακα Δ1 που μπορείτε να δείτε  εδώ  . Θυμίζουμε ότι η επιστημονική μας ομάδα έχει αναρτήσει τον πίνακα Δ1, από τις  11/08/2016 . Ο πίνακας Δ1 απλοποίησε τα παραστατικά από περίπου τα 120 στα 28. Στην ουσία τα βασικά παραστατικά παρέμειναν 2 που είναι το Τιμολόγιο και η Απόδειξη των λιανικών συναλλαγών, καθώς και τα πιστωτικά τους.  Τα δύο αυτά παραστατικά μπορούν να συμπεριλαμβάνουν είδη ή υπηρεσίες και παράλληλα είναι και συνοδευτικά μεταφοράς.  Η πλατφόρμα διασφάλισης των ηλεκτρονικών συναλλαγών, προσαρμόζει στην ουσία τον ν4446 και συγκεκριμένα το άρθρο 69, το οποίο αναφέρει : «Τα υποκείμενα σε φόρο φυσικά και νομικά πρόσωπα των άρθρων 3 και 45 αντίστοιχα του ν. 4172/2013 (Α' 167) υποχρεούνται να διαβ

Νέα έκδοση i-spirit ηλεκτρονική τιμολόγηση

1.  Δώστε χρώμα και κύρος στα τιμολόγιά και τις αποδείξεις σας  χωρίς κόστος. Αυτόματη δημιουργία φορμών εκτύπωσης των παραστατικών  από τον χρήστη. Παίξτε με τα χρώματα, τις γραμματοσειρές και τα λογότυπα. Διαλέξτε  μόνοι  σας την φόρμα εκτύπωσης σε Α4 και Α5 χαρτί. Δημιουργήστε  τα παραστατικά σας δίνοντας μοναδική εταιρική ταυτότητα και κύρος στην επιχείρησή σας. Τυπώστε  ή ταχυδρομήστε τα   ηλεκτρονικά, με χρώμα ή ασπρόμαυρα. Η υπηρεσία δημιουργίας φορμών είναι ΔΩΡΕΑΝ    2.  Διασφαλιστείτε από την αυτόματη σύνδεση με τα τερματικά είσπραξης πιστωτικών καρτών P . O . S (Πολυνομοσχέδιο για τις ηλεκτρονικές πληρωμές και την ηλεκτρονική διαβίβαση)   Συνδέσαμε τα P . O . S για να σας διασφαλίσουμε από την λάθος είσπραξη και από μελλοντικούς φορολογικούς ελέγχους. Η εφαρμογή i - spirit ανακαλύπτει μόνη της, εάν το επιθυμείτε, ότι κάνετε χρήση τερματικού είσπραξης πιστωτικών καρτών. Εφόσον επιλέξετε ότι θα χρησιμοποιήσετε τερματικό πληρωμών